از Bored Ape درس بگیرید: سه درس در روانشناسی NFT که می تواند تعامل با برند شما را تقویت کند



توکن‌های غیرقابل تعویض، که به عنوان NFT شناخته می‌شوند، دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فردی هستند که از مارس ۲۰۲۱ با فروش ۶۹ میلیون دلاری «Everydays: The First 5000 Days» بیپل، کلاژی از تصاویر دیجیتال، جریان اصلی جهان را تحت تأثیر قرار دادند. از آن زمان، هنرمندانی از The Weeknd گرفته تا نوجوانان 13 ساله در اینستاگرام، کار خود را به امید خوردن یک تکه از پای NFT ساخته اند.

با این حال، در همه انواع مختلف، یک گروه متمایز است: Bored Ape Yacht Club از Yuga Labs، یک بازاریاب به سرعت در حال رشد NFT. توسعه دهندگان BAYC بیش از فروش مجموعه ای از تصاویر دو بعدی منحصر به فرد و منحصر به فرد کامپیوتری از میمون های بی حوصله – که حدس زدید – این فرصت را دیدند تا چیزی پایدارتر و در نتیجه سودآورتر در دراز مدت ایجاد کنند. – جامعه. جامعه ای که از متفاوت بودن و بی احترامی شکوفا می شود. یا، اگر زاویه انتقادی تری را ترجیح می دهید، “ برادر فناوری معادل ادرار کردن روی شیر آب است، همانطور که Mashable اخیراً آن را بیان کرده است.

با توجه به آنچه که ما در مورد طبیعت و خواسته های انسانی خود می دانیم، چشم انداز BYAC در هر نقطه ای که در جبهه فناوری ایستاده اید، کار می کند. برندهای آینده نگر چه چیزی می توانند از موفقیت خود بیاموزند؟ در اینجا سه ​​درس وجود دارد که می توانید از تمام آن NFT های Bored Ape بیاموزید.

1. منحصر به فرد بودن به افراد کمک می کند تا در یک گروه موقعیت کسب کنند.

وضعیت مهم است. رتبه بندی افراد در یک سلسله مراتب برای فعالیت اجتماعی انسان اساسی است و الگوهای رفتار مصرف کننده با این محاسبات اجتماعی همسویی نزدیک دارد.

مردم به همین دلیل لامبورگینی و بیرکین دارند. کاری که BAYC با NFT خود به طور متفاوت انجام داد، با ارائه یک راه دیجیتالی برای مالکان برای نشان دادن وضعیت خود، بر این شهود سرمایه گذاری شد. با قیمت هایی که به 6 میلیون دلار می رسد، وقتی عکس پروفایل توییتر یا اینستاگرام شخصی یک میمون حوصله است، می دانید که او پولی برای سوزاندن دارد.

شکاکان حاضر در اتاق خواهند گفت: “اما افرادی که به صورت رایگان اسکرین شات می گیرند چطور؟” NFT طرفداران دست می زنند و می گویند که در حالی که این دو از نظر ظاهری قابل تشخیص نیستند، هنوز توانایی تعیین سند معتبر مالکیت از طریق فناوری بلاک چین و قوانین مربوط به نقض کپی رایت وجود دارد. و خواهد شد.

به همین جا ختم نمی شود. همه میمون‌های حوصله یکسان به دنیا نمی‌آیند. در حالی که دو نفر می توانند صاحب یک لامبورگینی باشند، یک میمون بی حوصله هر چیزی جز کسل کننده است. این مانند اثر انگشت است – منحصر به فرد، تکرار نشدنی. . غیر قابل تعویض به معنای واقعی. کمبود نه تنها نیاز مصرف کنندگان به منحصر به فرد بودن را برآورده می کند، بلکه یک هویت دیجیتال منحصر به فرد ارائه می دهد که صاحبان می توانند به آن ببالند.

2. مصرف کنندگان می خواهند احساس کنند که به آنها تعلق دارند.

همان‌قدر که انسان‌ها دوست دارند برجسته باشند، ما هم دوست داریم تعلق داشته باشیم. این کنایه از رفتار انسان است: در نظر گرفتن مرز بین منحصر به فرد بودن، اما همچنین همذات پنداری با دیگران مشابه، یا چیزی که روانشناسان اجتماعی آن را “بهینه متمایز” می نامند.

نیاز ذاتی انسان به تعلق تنها پس از امیال بدوی، مانند ارضای گرسنگی، در سلسله مراتب نیازهای مزلو قرار گرفت. داشتن و نمایش یک Bored Ape NFT نشانه عضویت شما در Bored Ape Yacht Club است، یک جنبش اجتماعی که در آن افراد همفکر می توانند به عنوان بخشی از یک تجربه فراگیر و انحصاری که افراد زیادی نمی توانند آن را درک کنند، گرد هم آیند.

تا به حال باید این نکته را درک کنیم که این موضوع مربوط به خود تصویر نیست. به همین راحتی می توانست فیل های نامزد، مورچه خواران مضطرب یا به معنای واقعی کلمه هر مصنوع دیجیتال تصادفی دیگری باشد. این در مورد معنای آن است که اکنون آن متعلق آرزو را داشته باشید.

همذات پنداری با این تجربه مشترک پیوندهای اجتماعی بین مالکان و با آن خودپنداره و عزت نفس جمعی آنها را تقویت می کند.

ناگفته نماند که با 335 دلار می‌توانید عضوی از یک کلوپ فقط برای اعضا با افرادی مانند پست مالون رپر، ستاره NBA، استف کری، و درامر تراویس بارکر باشید.

3. مدارهای مغز مبتنی بر پاداش به “آنچه می تواند باشد” پاسخ می دهد.

خرج کردن این مقدار پول برای یک تصویر دیجیتال، اگر همراه با انبوهی از امتیازات منحصر به فرد و همیشه تجدید شونده نباشد، ممکن است همان کشش را نداشته باشد. به صاحبان Bored Ape اجازه دسترسی به حمام، یک تابلوی گرافیتی مشترک فقط برای اعضا داده می شود. باشگاه قایق بادبانی میمون جهش یافته، مجموعه ای از میمون های حوصله “تکامل یافته” که یک ویال “سرم جهش یافته” به آنها داده شده است. Bored Ape Chemistry Club، بازاری که می توانید این سرم ها را با قیمت متوسط ​​127000 دلار خریداری کنید. و لیست ادامه دارد…

بی شباهت به استفاده از دستگاه های اسلات در کازینو، خرید آنلاین، یا حتی فقط فشار دادن دکمه ها، هجوم دوپامین که از دیدن آنچه در «طرف دیگر» است، می تواند محرک مهمی برای رفتار مصرف کننده باشد. نمی‌دانید میمون جهش‌یافته شما چه شکلی خواهد بود، تعجب می‌کنید که چگونه با میمون‌های جهش یافته دوستانتان مقایسه می‌شود، و تصور شوخی‌های اجتماعی که حاصل می‌شود ممکن است برای توجیه خرید کافی باشد. و این بود. فروش سرم در ژانویه از 22 میلیون دلار فراتر رفت.

بازاریابان باید صفحه ای از کتاب راهنمای BYAC NFT بگیرند. ممکن است در ظاهر بیهوده و احمقانه به نظر برسد، اما گول نخورید. در زیر این میمون بی حوصله چاه عمیقی از روانشناسی انسان و درسی برای درگیری در رانندگی وجود دارد: به افراد احساس مهم بودن، بخشی از گروه را بدهید و مزایای جدیدی برای آنها فراهم کنید که باعث غلغلک و لذت می شود.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.