[ad_1]
فیسبوک با رسیدن به دو میلیارد کاربر فعال، بزرگترین جامعه مجازی جهان را دارد. فیسبوک و سایرین با تمرکز جدید خود بر ایجاد Metaverse، وارد قلمرو جدیدی می شوند. اما اکثر کاربران هیچ ایده ای ندارند که متاورس چیست یا پیامدهای آن برای آینده چیست.
دنیای دیجیتال در شکل ایده آل خود جایگزین دنیای فیزیکی نمی شود، بلکه آن را تقویت می کند. چشم انداز Metaverse تنها یک کانال یا مکانی جدید برای داشتن املاک مجازی نیست. در عوض، میتواند بعد جدیدی باشد که در آن تجربیات غنیتر و همهجانبهتری ارائه میکند که در چندین پلتفرم ادامه دارند. در عوض، بازاریابان این فرصت را خواهند داشت که حرکات مشتری را ردیابی کنند و دادههای معنیداری بیشتری استخراج کنند.
برای آماده شدن برای متاورس چه باید کرد؟ در اینجا ملاحظاتی برای دنیای جدید وجود دارد:
- دانشگاه های جایگزین را در نظر بگیرید. اگر مشتریان بتوانند پیشنهاد شما را به روشی جدید تجربه کنند چه؟ پذیرش در شبکه های اجتماعی سه بعدی که در آن افراد می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند، به سرعت تسریع می یابد.
- شخصی سازی کنید. هر تجربه فراگیر امکان انتخاب نامحدود برای مشتریان و توانایی یادگیری ماشینی برای بهبود تجربه مشتری را فراهم می کند.
- تجاری سازی کنید. علاوه بر محصولات بیپایان B2C، Metaverse همچنین از طریق فناوریهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در B2B کاربرد خواهد داشت. فرصت های تجاری بسیار زیادی از جمله استفاده از AR در آموزش، کنترل کیفیت، طراحی و انواع برنامه ها وجود دارد. جلسات ترکیبی همهجانبه را تصور کنید، جایی که افرادی که در خانه کار می کنند احساس می کنند در دفتر هستند.
- کسب درآمد Sandbox – ساخته شده بر روی Ethereum – یک متاورس غیرمتمرکز است که در آن کاربران می توانند زمین را از طریق توکن های غیرقابل مالی (NFT) خریداری کنند. Sandbox دارای ارزش بازاری 4.5 میلیارد دلاری است که یکی از اولین کسانی است که از مرز جدید درآمدزایی کرده است.
- تجزیه و تحلیل. انتظار میرود بلاک چین یک فناوری کلیدی باشد که در Metaverse مورد استفاده قرار میگیرد و به بازاریابان اجازه میدهد تا دادههای مربوط به کاربران و تجربیات آنها را همگرا کنند. تصور کنید محتوایی را که کاربران به صورت آنلاین مشاهده می کنند، بر اساس جایی که آنها (توسط ماشین یا تلفن آنها ردیابی شده اند) به کاربران ارائه می دهید.
- تکرار کنید. همانطور که همیشه در مورد نوآوری صادق است، کشف یک مرز جدید در مورد آزمایش و سازگاری است. از آنجایی که Metaverse بازخورد فوری ارائه می کند، بازاریابان باهوش آزمایشگاهی برای یادگیری خواهند داشت.
مقیاس گذاری چنین فناوری هایی به سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز دارد. به گفته راجا کدوری، معاون رئیس اینتل، “محاسبات مداوم و همه جانبه در مقیاس به افزایش 1000 برابری کارایی رایانه نیاز دارد.” برای اینکه Metaverse مورد قبول گسترده قرار گیرد، به ارائه دهندگان نیاز دارد تا پلتفرم های نرم افزاری و سخت افزاری قدرتمندی بسازند. بازاریابان اگر می خواهند رقابتی باقی بمانند بهتر است از منحنی جلوتر باشند.
[ad_2]