آیا ایده جدید شما می تواند رقابت کند؟ 11 معیار برای کمک به ارزیابی



شما ایده ای برای یک محصول جدید دارید که بسیار هیجان زده هستید! اکنون می خواهید آن را به بازار بیاورید، که می دانید، به خصوص با توجه به بودجه و تجربه محدود شما، کار آسانی نخواهد بود.

قبل از اینکه زمان و پول خود را صرف تجاری سازی ایده خود کنید، سوالاتی وجود دارد که باید از خود بپرسید. بهترین راه برای پاسخ به این سوالات انجام تکالیف است! بدیهی است که اینترنت ابزار شگفت انگیزی برای تحقیق است، اما ارزش بازدید حضوری از خرده فروشان آجر و ملات و دوستی با مدیران فروشگاه را نادیده نگیرید. نمایشگاه های تجاری برای انجام تحقیقات بازار و ایجاد روابط در رتبه دوم قرار دارند.

آیا ایده شما آنچه را که برای رقابت لازم است دارد؟ پاسخ به این سؤالات به شما کمک می کند تا تصمیم درستی بگیرید و ایده اولیه خود را اصلاح کنید.

اندازه بازار: بازار بالقوه ایده جدید شما چقدر است؟ به این معنی که چه تعداد مصرف کننده ممکن است علاقه مند شوند؟ ارائه یک ایده جدید به بازار به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. قبل از شروع کار مطمئن شوید که سرمایه گذاری تضمین شده است.

رقابت: بازار محصولات مشابه چقدر اشباع شده است؟ آیا مصرف کنندگان در حال حاضر با بسیاری از انتخاب های مختلف مواجه هستند؟ رقابت بیش از حد می تواند موفقیت را بسیار دشوار کند، این یکی از دلایلی است که ترجیح می دهم “دایناسورهای خفته” را شناسایی کنم تا خلاقیت خود را در آنها به کار ببرم. دایناسورهای خفته محصولاتی هستند که برای مدت طولانی بدون هیچ گونه نوآوری و پیشرفتی به فروش می رسند.

گزاره ارزش: آیا ایده جدید شما سودی برای مصرف کنندگان دارد؟ می خواهد بپردازد? خواندن نظرات آمازون راهی عالی برای شناسایی مزایایی است که مصرف کنندگان فعالانه به دنبال آن هستند.

ساخت: آیا می توان ایده جدید شما را با استفاده از ماشین آلات موجود تولید کرد؟ ساخت ماشین آلات جدید بسیار گران است. ساخت تنها یک دستگاه جدید برای تولید Fishbone، یک نوآوری جدید بسته بندی پایدار که حلقه های پلاستیکی را حذف می کند، نیم میلیون دلار هزینه داشت.

یوتیوب یک منبع عالی برای تحقیق در مورد روش های تولید است. شرکت هایی که به نوآوری خود افتخار می کنند، دوست دارند لاف بزنند.

هزینه. آیا قیمت خرده فروشی ایده جدید شما به اندازه کافی پایین خواهد بود که در مقابل رقبا بایستد؟ هزینه بیشتر از رقابت، فروش یک ایده جدید را سخت می کند. این دلیل اصلی عدم تجاری سازی ایده های محصول جدید است.

حفاظت. چگونه از مالکیت ایده خود با مالکیت معنوی محافظت خواهید کرد؟ ثبت اختراع به راحتی بیش از 10000 دلار هزینه دارد. آیا می توانید از نظر مالی از ایده جدید خود محافظت کنید؟ لطفاً برای آشنایی با نقاط قوت و ضعف هر یک از اشکال مالکیت فکری وقت بگذارید.

تحصیلات. وقتی مفهوم خود را برای دیگران توضیح می دهید، آیا مردم بلافاصله آن را درک می کنند؟ یا اینکه باید از نحوه عملکرد آن مطلع شوند؟ آموزش مصرف کننده زمان بر و پرهزینه است.

پسوند خط. یک ایده جدید باعث ایجاد کسب و کار نمی شود. بنابراین، آیا می توان ایده شما را در یک خط کامل از محصولات گسترش داد؟ سعی کنید چگونه طوفان فکری کنید.

حاشیه سود. آیا پس از تمام هزینه های لازم برای عرضه محصول به بازار، آیا پول کافی برای زندگی شما باقی خواهد ماند؟ (به عبارت دیگر: آیا این ایده واقعا بهترین استفاده از زمان شماست؟)

تجربه. آیا مهارت های لازم برای عرضه یک ایده جدید به بازار را دارید؟ مهمتر از همه، آیا می توانید تیمی بسازید که به شما کمک کند؟ هر کارآفرین موفق یک تیم دارد.

پول پس از نوشتن طرح کسب و کار، آیا بودجه کافی برای راه اندازی و اداره شرکت دارید؟ از آمادگی مالی مطمئن شوید.

همچنین سوالاتی وجود دارد که باید از خود بپرسید، زیرا کارآفرینی برای افراد ضعیف نیست. آیا آماده هستید تا یک کارآفرین شوید؟ گاهی اوقات، ما آنقدر در مورد ایده جدید خود هیجان زده هستیم که این سوال را نادیده می گیریم. صادق باشید. آیا از نظر مالی قوی هستید؟ آیا زمان و تجربه کافی برای ارائه یک محصول جدید به بازار دارید؟

اگر مطمئن نیستید، در اینجا چند راه برای کاهش خطر وجود دارد.

تامین مالی جمعی برای جمع آوری پول. ایده خود را در حین جمع آوری سرمایه مورد نیاز برای شروع آزمایش کنید. با تعیین هدفی ساده از جلب توجه کپی‌کنندگان خودداری کنید.

پیوستن به یک استارتاپ کار با دیگرانی که مهارت هایی دارند که نمی توانید روشنگر باشید. شما برای یادگیری پول می گیرید!

به جای جسارت بر روی مجوز دادن به ایده خود تمرکز کنید. صدور مجوز شبیه به اجاره است. به جای اینکه همه کارها را خودتان انجام دهید، صاحب مجوز شما – شرکتی که در حال حاضر در تجارت است – مسئولیت تولید، بازاریابی و انجام کار را بر عهده می گیرد. در حالت ایده آل، این شرکت دارای توزیع عالی است. به عبارت دیگر آنها شریک کامل شما هستند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.