محل کار شما در خلاء وجود ندارد. در بحبوحه تراژدی جهانی، اضطراب و سایر احساسات ناگزیر می شوند (یا حتی سیل) به درون می ریزند – و این اشکالی ندارد.
بحران کنونی در اوکراین ممکن است یک رویداد محرک خاص برای کارمندان، به ویژه آنهایی که با کشور یا منطقه گسترده تر ارتباط دارند، باشد. ملیسا دومان، روانشناس سازمانی و نویسنده بله، شما می توانید در مورد سلامت روان در محل کار صحبت کنید. Doman اضافه می کند که این کار نه تنها کار درستی نیست، بلکه یک محیط کاری ایمن از نظر روانی را ایجاد می کند که در آن افراد برای موفقیت در موقعیتی قرار می گیرند.
او میگوید: «بحث نکردن در مورد نوسانات بالقوه اندامی که به معنای واقعی کلمه برای انجام کار شما لازم است – مغز شما – کاملاً مزخرف است. من نمیدانم که مردم چگونه میتوانند در دنیای کار امروزی کار کنند بدون اینکه بحث کمی در مورد سلامت روان داشته باشند.»
دومان میگوید: لازم نیست بحث سختی باشد و رهبران مجبور نیستند همه پاسخها را برای یک وضعیت بسیار نامشخص ارائه کنند. در اینجا چهار راه برای اطمینان از اینکه کارکنان در یک زمان پرفراز و نشیب احساس حمایت می کنند، آورده شده است.
1. آنچه در حال رخ دادن است را تصدیق کنید
حتی اگر وقایع جاری، مانند بحران در اوکراین، به نظر نمی رسد که بر تجارت شما تأثیر بگذارد، باز هم باید در مورد آنها صحبت کنید. یک تصدیق ساده کار دلسوزانه ای است که باید انجام داد. Doman بیانیهای را در این راستا توصیه میکند: “ما از این واقعیت آگاه هستیم که این ممکن است به طرق مختلف بر افراد در سراسر شرکت ما تأثیر بگذارد، و میخواهیم بدانید که صحبت کردن در این مورد اشکالی ندارد.”
2. یک مکالمه را شروع کنید
در مواقع ناآرامی، ممکن است برای دریافت همه پاسخها تحت فشار باشید و این میتواند منجر به سکوت و بیعملی شود. دومان میگوید: اما بهتر است اعتراف کنید که همه چیز را نمیدانید تا اینکه سکوت کنید: «ما به رهبرانمان اجازه میگیریم زیرا در جایگاه اقتدار و نفوذ نشستهاند.
در نهایت، این فضایی برای گفتگو ایجاد می کند. به این ترتیب، کارمندان می توانند احساس راحتی کنند تا هر یک از نگرانی های خود را بیان کنند (مخصوصاً اگر شخصاً تحت تأثیر بحران قرار گرفته باشند)، و به طوری که درها برای اقدام باز باشد – اگر کارمندان بخواهند برای جمع آوری پول برای یک سازمان خیریه با هم متحد شوند. نمونه، مثال.
3. محیطی برای دفاع از خود ایجاد کنید
در حالی که باید سعی کنید یک محل کار ایجاد کنید که در آن کارکنان احساس راحتی کنند و از نیازهای خود دفاع کنند، تعیین حد و مرز مشکلی نیست. دومان میگوید، کار شما این نیست که کارگران را «حباببندی» کنید. آنجی بالفور، مدیر ارشد مردمی Lehi میگوید که گفته میشود، اعتماد کارمند-کارفرما چیزی است که در طول زمان ایجاد میشود، و هنگامی که کارمندان میبینند که رهبرانشان سابقه پاسخ مثبت به نگرانیهایشان را دارند، احتمال بیشتری دارد که صحبت کنند. , یوتا پلت فرم ارتباطی کسب و کار کوچک, Weave. “این اقدامات روزمره است که در آن اعتماد ایجاد می کنید و می بینید که مدیران شما واقعاً به شما به عنوان یک شخص اهمیت می دهند.” این نوع محیط «اول مردم» که Weave اخیراً ایجاد کرده است، شرکت را قادر میسازد تا به کارمندی کمک کند که خانوادهاش مستقیماً تحت تأثیر بحران اوکراین قرار گرفته است.
4. هر کاری می توانید برای کمک انجام دهید
همین هفته گذشته، زمانی که یکی از کارمندان Weave به مدیر مستقیم خود اطلاع داد که اعضای خانواده او در حال تلاش برای فرار از اوکراین هستند، مدیر کارمند را تشویق کرد که مرخصی با حقوق بگیرد (Weave به کارکنان PTO انعطاف پذیر تمام وقت ارائه می دهد) و از او پرسید که چگونه شرکت می تواند کمک. با اجازه کارمند، Weave به سرعت 19000 دلار با استفاده از جامعه حدود 800 کارمند خود و جامعه محلی خود در یوتا جمع آوری کرد. بنابراین خانواده کارمند توانستند به رومانی فرار کنند. بالفور می گوید: «آنچه مهم است این است که از مردم خود حمایت کنید. “عملیات هدفمند به کارکنان در مواقع اضطراب نیز کمک می کند و انتظارات را برای اینکه چگونه کارمندان بدانند می توانند در آینده مورد حمایت قرار گیرند، تعیین می کند.”