آشنایی با متن پنهان و تاثیر آن بر سئو



اگر متنی را از بازدیدکنندگان صفحه پنهان کنید و فقط به موتورهای جستجو اجازه دهید آن را ببینند، درگیر یک تکنیک قدیمی و اسپم می شوید.

در حالی که این درست است، چند راه برای پنهان کردن محتوایی وجود دارد که مورد تایید گوگل است. اگر قصد دارید محتوا را مخفی کنید، مطمئن شوید که از دستورالعمل های گوگل پیروی می کنید.

مزایای سئو می تواند تعامل را افزایش دهد، سایت شما را محبوب تر کند و صفحات خزیده بیشتری داشته باشد.

متن مخفی تعریف شده است

در روزهای اولیه موتورهای جستجو، پنهان کردن متن کاری بود که بسیاری از افراد برای کمک به رتبه بهتر سایت خود انجام می دادند. با این حال، امروزه، اگر به اشتباه انجام شود، به عنوان یک تکنیک هرزنامه در نظر گرفته می شود.

در روزهای اولیه موتورهای جستجو، از الگوریتم های تطبیق متن ساده استفاده می شد. این بدان معناست که یک سایت می تواند محتوا را برای بازدیدکنندگان و متن های مخفی را برای موتورهای جستجو منتشر کند. هدف از متن مخفی کمک به رتبه بالاتر سایت در SERP بود و در بسیاری از موارد شامل کلمات کلیدی تکرار شده در صفحه بود. با انجام این کار، ارسال کنندگان هرزنامه می توانند مقالات طولانی برای موتورهای جستجو ایجاد کنند.

از سوی دیگر، افرادی که از صفحه بازدید می کنند، صفحه ای بهینه سازی شده برای تبدیل دریافت می کنند که به تنهایی در موتورهای جستجو رتبه بندی نمی کند.

چگونه از متن مخفی در وب سایت خود استفاده نکنیم

در گذشته از چندین روش برای مخفی کردن متن استفاده می شد. یک روش رایج استفاده از فونت رنگی سفید روی پس‌زمینه سفید و افزودن فونت به پایین صفحه بود. ارسال‌کنندگان هرزنامه همچنین صفحاتی را ایجاد می‌کردند که محتوای آن‌ها خارج از صفحه، در سمت راست منتهی‌العاده بود. این بدان معناست که بازدیدکنندگان محتوا را ندیده اند.

روش دیگر اضافه کردن یک تصویر بر روی متن پنهان بود. هنگام شناسایی موتورهای جستجو و نشان دادن محتوای متفاوت، از Cloaking نیز استفاده می شد. این پیچیده ترین روش بود.

مخفی کردن محتوا بدون نقض قوانین گوگل

Google فایل‌های CSS و JavaScript را دانلود می‌کند تا صفحه وب را ببیند که بازدیدکنندگان چگونه کار می‌کنند. این مهم است که آنچه در دستگاه های تلفن همراه دیده می شود با آنچه موتورهای جستجو می بینند مطابقت دارد.

این قابل قبول است اگر محتوا در پشت پیوندهای “ادامه مطلب” پنهان شود تا در صفحه قابل مشاهده باشد. اگر کاربران می توانند آن را ببینند، گوگل نیز می تواند آن را ببیند. محتوای تبد شده نیز خوب است. گوگل محتوای پنهان شده در پشت برگه های آکاردئون را فهرست می کند. همچنین این محتوا به هیچ وجه بی ارزش نمی شود.

محتوای پنهان و سئو

استفاده از محتوای متن و تصویر پنهان بسیار مهم است زیرا اکثر بازدیدکنندگان وب سایت هنگام مشاهده صفحات وب از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند. نمایش محتوا در صفحه‌های کوچک‌تر مشکل است، در حالی که اطمینان حاصل می‌شود که دسترسی به سایت و بقیه آن آسان است.

مهم است که از فرصت هایی که دارید برای قرار دادن محتوای بیشتر در صفحه نمایش های کوچک استفاده کنید. استفاده از محتوای پنهان با آیکون هایی که می توان روی آنها کلیک کرد، باعث می شود صفحه وب شما کمتر به هم ریخته شود و تجربه کاربری بهتری را ارائه دهد.

اطمینان از اینکه سایت شما یک تجربه کاربری خوب را ارائه می دهد، برای سئو مهم تر از همیشه است. دلیلش این است که گوگل می خواهد سایت هایی را که کاربران می خواهند ببینند نمایش دهد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.